Friday, January 7, 2011

Gilakan DUIT

  Saya wanita biasa! saya pn gila shopping! hahaha. tk lahh.. klau tkde duit nk shopping apenye..

  I LOVE MONEY! tapi saya bukanlah pisau cukur..

Saya bukan la nk promote diri.. cme nk bercerita ttg ape yg recently happened.
Ada yang akan kata duit tk penting, duit bukanlah segala-galanya, kte blh hidup tnp duit.. tp perasan tk? mereka ni pn berusaha untuk dapatkn duit jgk, kn? mereka ni jgk angankan rumah yg selesa, kereta yg ikut cita rasa, maybe holiday overseas, or just makan mahal2...kn3?

So, bg saya, apa salahnya klau sy ckp yg sy nk jd seorg doctor sbb nk tlg org AND untuk dapat monthly income yg banyak..apa untuk di'argue'kn lagi? saya tknk la tipu dgn ckp, sy nk jd dctr semata2 nk tlg org, sy tk hrpkn duit satu sen pn. klau dah saya ni mmg ank maharaja, duit tktau nk buang kt mn dh, n kje tu yg sy enjoy, blh la..tp sy ni dr kluarga yg biasa je..sape yg nk tanggung mkn mnum sy, rumah sy?

Cita-cita saya, sy nk jd KAYA smp blh beli APA SAHAJA yg sy nk, and saya nk pusing satu dunia ni, kmpul pengalaman bkerja kt merata2 tmpt. Tanpa duit, mcm mn sy nk buat semua tu kn? tapi, sy bukanlah pisau cukur. Saya nk jd kaya ats usaha sy sndr, bkn ats duit bakal suami sy. Klau blh, sy tknk sntuh duit dia wlau satu sen pn. Apakan daya, setiap bulan kne ade nafkah. saya tk kisah nafkah tu skit ke byk, aslkn ade. Sbb yg sy tau, slh satu dr hikmah nafkah adalah untuk merapatkn hbgn suami isteri. Saya nmpk ape yg akn jd dkt perkahwinan tnp nafkah.

Sy pn nk jd bijak mcm seseorang yg sy sgt kagumi. Sy nk bli rumah sndr wlaupn dh kahwin. Supaya, bukan sy yg dihalau dr rmh tu klau ade ape2 yg berlaku. Saya nk ade brg2 sndr. Sy nk jd lg kaya dr suami sy spy klau ade ape2 berlaku, sy masih gagah. Ngehehe, berjiwang gle kn? tkpelah.. benarkan saya teruskn mood jiwang sy ni..

Saya ni sbnrnye mmg dlm mood shopping. sy SUKA tgk brg2 rumah berbanding pkaian, kasut, gadgets. haha. mcm org tua la plk kn? tp sy mmg ske bhgian organising.. dlu, ade blik sndr, ske cri brg utk blik.. skrg, dh nk pndh rmh bru, of course la cri brg utk rmh bru plk! hehe. mcm2 yg sy fkir. sy nk bli hammer, driller, sy even fkir nk bli mesin jahit. hehehe. tp hsemates sy ketawa je. haha. sbb mmg tk perlu kot. ahh, abaikn lah mesin jahit tu. sy nk bli hammer fr sure.

Saya dh excited gle nk bli brg2 utk blik n rmh nnt. Tp, smuanya perlukn duit kn? yeahh. duit. tu lah yg merunsingkn sy bbrp mggu ni. kjp2, duit. kjp2, duit. segan sy nk mntk duit dr parents. kelmarin lah first time sy mntk duit since dtg sini. Aish. ape la sy ckp psl kisah yg mmbosankan ni. sudah.

<3 DUIT.

2 comments: