Saturday, November 27, 2010

Power of women

Sofie Muhd MEGAMIND : In this greatly entertaining movie, people usually see the 'where theres bad guys, theres always good guys'. Maybe some of them highlights the MetroMan powers, fantasizing how good they are in that tight suit. Or maybe some of them just like, 'Aaawwwhh..Megamind is SOO cute!' . Haha. Ignore that if you disagree. But what I see in this movie is, how woman could weakens men.

2 minutes ago ·  · Betul tak? ^^
Sebab, pada pendapat saya dan pengalaman saya tengok movies selama 18 tahun 9 bulan 19 hari saya hidup ni(Alhamdulillah kerana masih lagi saya di dunia ini..), memang perempuan boleh kawal lelaki. Senang je, once lelaki tu dah fall for that specific girl. You see, tak kre lah lelaki kje bergaji besar mana pn, badan sebesar rhino pn, hati sekeras gunung pn, ego setinggi langit pn, dengan girl yang dia suka, dia bukan lagi sesiapa. Masa lelaki dengan girl yang dia ske, thres only one thing he has in mind,' HOW and WHO should I be??' wlaupun lelaki ni dikejar berjuta wanita pn. Dan mula lah fasa gabra bagi lelaki tersebut.
Dan mulalah juga perangai tak matured mereka keluar ble mereka mula bergaduh dengan lelaki lain semata2 demi seorang perempuan (no offense, guys...). Pada masa yang sama, hilang lah keMACHOan mereka, kebijaksaan mereka untuk berfikir, tk kre lah wlau sebijak Einstein or Bill Gates pn dia.
Contoh movie yang saya baru tengok, Megamind. See, MetroMan ske kat reporter tu..but abaikan lah..MetroMan tak banyak peranan dalam cte ni..okay, kte ambil MegaMind n Titan..
MegaMind - Bagi saya, mse MegaMind kecil, dia sgt lah comel..mse besar pn comel jgk..sifat dia tu yg comel..dia nk jd jht sbb dia thts whres hes good at-being BAD..okay lupakan.Saya dh menyimpang. yang saya nk smpaikn adalah, MegaMind nk jd jht, but dia berusaha buat BYK bnd baik sbb dia nk ambl hati reporter tu. Dia even bertukar jadi baik bcs of tht reporter! Dalam proses dia bertukar tu, dia bercelaru gle,to be short. Sebab ape? sbb prempuan tu...kn3??
Titan - Ni pn sme..but sy menyampah gle dgn mamat ni. okay..dia mle2 baik but dia bertukar jd jht sbb dia rejected by tht same reporter.
Saya tk pasti lah ape yg sy ckp ni dpt smpaikn ke tk mksd dlm tajuk post ni. but, lantak lahh korg. asalkan sy bahagia sbb dh kluarkn ape yg sy fkir lps tgk cte MegaMind td.


Buat yang belum tgk cte ni, saya syorkan,tengok lah. Sangat seronok dan comel cerita ni!

TATA! ^^

No comments:

Post a Comment